onsdag 9. november 2011

Hvordan kan sosiale medier utnyttes for å dele kunnskap innad i organisasjonen?



For å klare å gjøre seg nytte av sosiale medier internt i en organisasjon tror jeg det er viktig at forholdene legges til rette, med det mener jeg at ledelsen går foran å viser vei for nye kommunikasjonsformer i organisasjonen. De ulike sosiale mediene har forskjellig vanskelighetsgrad og noen er enklere å avgrense i forhold hvem som har tilgang og ikke. Ved å velge sosiale medier som er enkle f.eks wiki sider er det enkelt for en organisasjon å ta det i bruk. Det med enkelthet og lav terskel i forhold til brukergrensesnitt tror jeg også kan være en nøkkelfaktor for å lykkes på tvers av alder og interesse innad i organisasjonen. Eksempelet med wiki har jeg selv prøvd ut med vellykket resultat og med alderspenn fra 28 – 64 år. Én av nøklene til suksessen tror jeg var at deltagerne kun hadde behov for ca. 2 min med opplæring før de å benyttet wikien. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar