For å klare å gjøre seg nytte av sosiale
medier internt i en organisasjon tror jeg det er viktig at forholdene legges
til rette, med det mener jeg at ledelsen går foran å viser vei for nye
kommunikasjonsformer i organisasjonen. De ulike sosiale mediene har forskjellig
vanskelighetsgrad og noen er enklere å avgrense i forhold hvem som har tilgang
og ikke. Ved å velge sosiale medier som er enkle f.eks wiki sider er det enkelt
for en organisasjon å ta det i bruk. Det med enkelthet og lav terskel i forhold
til brukergrensesnitt tror jeg også kan være en nøkkelfaktor for å lykkes på
tvers av alder og interesse innad i organisasjonen. Eksempelet med wiki har jeg
selv prøvd ut med vellykket resultat og med alderspenn fra 28 – 64 år. Én av
nøklene til suksessen tror jeg var at deltagerne kun hadde behov for ca. 2 min
med opplæring før de å benyttet wikien.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar